Friday, February 23, 2018

ACARA ILMIAH MELATIH BAKAT TERPENDAM



DISEDIAKAN OLEH : NUR SYUADAH BINTI MOHD SALLEH
SETIAUSAHA HARI UKHUWAH JOHOR (HUBB '18)

KAHERAH, 12 FEBUARI 2018 – Acara ilmiah yang telah dijalankan pada hari ketiga Hari Ukhuwah Johor (HUBB '18) menyaksikan pertarungan yang begitu sengit antara semua pasukan baik dalam acara kuiz, bahas Bahasa Melayu ala parlimen, pentomen, busana muslimah mahu pun kalam jama'ie. Kesemua acara ini dijalankan di Asrama Pelajar Johor.

   Menurut penganjur, acara ilmiah ini bukan sahaja disertai oleh mahasiswa dan mahasiswi pengajian Islam malah turut disertai oleh pelajar sains kesihatan dan ini merupakan satu medan bagi mengeratkan hubungan silaturrahim dalam kalangan anak-anak Johor.

   “Setiap pasukan mempunyai kreativiti dan kemahiran tersendiri dan HUBB '18 ini merupakan gelanggang bagi mereka mengaplikasikannya”, kata saudara Muhammad Hajid bin Mohd Azhar, salah seorang peserta pentomen HUBB '18.



    Hari Ukhuwah Johor (HUBB '18) diserikan lagi dengan majlis akad nikah yang menyatukan kedua mempelai yang merupakan anak Johor, Ustaz Ahmad Helmi bin Subahan dan pasangannya Ustazah Farah Atiqah binti Abdul Manan. Acara akad nikah  yang berlangsung selepas solat Isyak bertempat di Dewan Kutub Sittah, Asrama Pelajar Johor Rabaah disempurnakan lagi dengan kehadiran keluarga pengantin dari Malaysia serta anak-anak Johor.

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...