Sunday, April 9, 2017

BKPJM LATIH AHLI TERJUN KE MEDAN MASYARAKAT


Oleh : Wartawan BKPJM

RABAAH, 22 Mac 2017 – Sejajar dengan tema ‘Generasi Rabbani Pemangkin Kesatuan’ yang dibawa dalam program Ijtimak Fikri (IQ ’17), BKPJM terus melangkah dengan agenda kebajikan dan perpaduan. Program yang berlangsung selama 3 hari tersebut bukan sahaja menerapkan ilmu dengan menadah kitab semata-mata tetapi turut dihidangkan dengan kemahiran softskill sebagai bekal untuk terjun ke medan masyarakat kelak.

            Slot Pengurusan Jenazah antara pengisian menarik yang dihidangkan didalam program IQ ’17 pada kali ini. Melalui slot ini peserta didedahkan dengan kedua-dua slot teori dan praktikal bagi memberi gambaran jelas berkenaan pengurusan jenazah yang sebenar. Latihan kepada peserta juga diberikan secara langsung semasa slot praktikal dijalankan. Di samping pengurusan Jenazah, peserta IQ ’17 juga disajikan dengan ilmu mirath. Slot ini turut diberikan latihan secara langsung kepada peserta akan kaedah pembahagian pusaka yang betul dalam Islam. Pelbagai salah faham berkaitan ilmu tersebut juga dapat dirungkaikan dalam slot ini. – al-Jauhar.

" KEBERSAMAAN MENGUKUH KESATUAN "
" MEMBENTUK GENERASI MITHALI "

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...