Wednesday, December 30, 2015

Penerangan Etika Musyrif

KAHERAH, 15 NOVEMBER 2015 - Unit Kebajikan dan Kemanusiaan BKPJM sesi 2015/2016 telah mengadakan satu program dibawah Unit Musyrif iaitu Penerangan Etika Musyrif. Program ini bertujuan memberi penerangan dan penjelasan kepada ahli berkenaan etika penggunaan musyrif serta menjawab pelbagai persoalan mengenai musyrif dan keselamatan di Mesir. Program dimulakan pada jam 7.30 malam dengan penerangan definisi musyrif, sejarah dan kepentingan penggunaan musyrif yang disampaikan oleh saudara Norhalim Bin Lokman selaku ketua Unit Kebajikan Dan Kemanusiaan BKPJM sesi 15/16. Program diteruskan dengan pembentangan etika musyrif oleh Ketua Musyrif, Mohammad Amirnurrashidi Bin Mohd Azlan. 




Sesi soal jawab berkenaan musyrif turut diadakan bagi memberi peluang kepada ahli untuk bertanya dan melontarkan pandangan berkenaan sistem musyrif dan keselamatan di Mesir khususnya bagi para akhawat. Majlis disempurnakan dengan ucapan Yang diPertua BKPJM sesi 15/16, Ustaz Muhammad Ariff Bin Haron seterusnya merasmikan dan melancarkan kempen "Jom Musyrif" bagi memupuk kesedaran diperingkat ikhwah mahupun akhawat berkenaan kepentingan menjadi dan menggunakan musyrif. Turut diadakan penyampaian watikah perlantikan musyrif kepada musyrif yang dilantik mengikut kawasan di sekitar Kaherah. Program berjalan lancar dengan dihadiri oleh ahli dan anak-anak Johor di Mesir. Semoga dengan penganjuran program sebegini dapat meningkatkan lagi kebajikan dan keselamatan anak-anak Johor di Mesir dan seterusnya mencegah perkara-perkara yang tidak diingini berlaku. Program berakhir pada jam 9.30 malam.





No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...