Wednesday, February 27, 2019

SUKAN & MALAM KESENIAN - BADAN SIHAT, BAKAT TERSERLAH

SUKAN & MALAM KESENIAN - BADAN SIHAT, BAKAT TERSERLAH


OLEH : MUHAMMAD HARITH BIN OSMAN
SETIAUSAHA SNOW SPORTS AND SPIRITUAL ADVENTURES (SONATA‘19)

KAHERAH,12 FEBRUARI 2019 - Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor di Mesir telah menganjurkan sebuah program yang diberi nama Snow Sports and Spiritual Adventures atau nama pendeknya SONATA '19 dan dimulakan dengan acara kesenian pada 12 Februari dan Malam Dang Anum pada 13 Februari 2019 bagi peringkat akhawat.

Program ini telah diadakan di Asrama Pelajar Johor Rabaah dan antara acara kesenian yang dipertandingkan ialah pertandingan pantun, kalimatul kirasy, gubahan hantaran, busana muslimah dan master chef manakala pada Malam Dang Anum telah diserikan dengan persembahan kumpulan nasyid As-Sohwah, dikir barat dan zapin.


Pada 16  Februari 2019 pula telah diadakan perlawanan sukan Futsal bagi peringkat ikhwah atau pun disebut sebagai Piala YDP yang berlangsung di Court Zahra' Hayyu Asyir. Bermulanya perlawanan tersebut dengan majlis perasmian yang dirasmikan oleh Ustaz Norhalim bin Lokman selaku Yang di-Pertua BKPJM.

Pada 17 Februari 2019  bertempat di Court Nadi Salab Zahra’, Hayyu ‘Asyir telah berlangsungnya perlawanan sukan bola tampar. Perlawanan tersebut tamat dan diakhiri dengan sesi pengambaraan. Seluruh Eksekutif pelaksana dan ahli BKPJM berharap agar program seperti ini dapat diteruskan pada tahun yang akan datang.





No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...