Wednesday, April 5, 2017

PRO AZHARI MELAHIRKAN MAHASISWA BERTHAQAFAH



OLEH : Muhammad Nazirul Munir Bin Puniran

KAHERAH, 11 MAC 2017-Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor Di Mesir telah menganjurkan sebuah program berbentuk thaqafah iaitu Profesional Azhari (Pro Azhari’ 17). Objektif Pro Azhari ini diadakan adalah untuk membentuk kefahaman Islam  yang tepat, melengkapkan mahasiswa dan mahasiswi dengan kemahiran softskill serta pengetahuan kotemporari dan merapatkan hubungan silaturrahim antara mahasiswa Johor di Mesir. Program ini telah disertai oleh seramai 45 orang peserta.

Program yang berlangsung di Wisma Pahang, Hayyu Sabik ini memuatkan 3 slot asas iaitu slot bedah kitab “Peranan Pemuda Dalam Membawa Risalah” yang disampaikan oleh Ketua Unit Thaqafah & Tafaqquh, Ust Muhammad Yassaruddin bin Samsul. Slot Kedua pula ialah bengkel “Pengurusan Mesyuarat Yang Berkualiti”. Slot ini disampaikan oleh Timbalan Yang di-Pertua BKPJM, Ustaz Ahmad Helmi Bin Subhan.

Pengisian yang paling mendapat perhatian dalam program ini ialah slot “Dunia Kesihatan & Rawatan Awal” yang disampaikan oleh Ketua Unit Kemanusiaan, Dr. Wan Mohd Aniq Azizi Fitri Bin Zainudin. Peserta dilihat begitu teruja yang sangat berminat dengan pembentangan yang dijalankan. Peserta juga berharap agar slot berkenaan diteruskan lagi di masa akan datang. – al-Jauhar. 

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...