Thursday, September 6, 2018

HIKMAH PENGORBANAN, MEMUPUK KESATUAN



DISEDIAKAN OLEH : GHAZALI BIN AB KADIR
SETIAUSAHA SACRIFICE OF AIDILADHA (SOFWAH '18)

KAHERAH, 26 Ogos 2018 - Kemeriahan Sacrifice of Aidiladha (SOFWAH ’18) diserikan lagi dengan majlis rumah terbuka yang bertempat di Asrama Pelajar Johor, Hayyu Thamin. Majlis yang bermula pada jam 10 pagi itu dihadiri oleh para jemputan daripada wakil BKAN lain termasuk wakil daripada PERUBATAN dan Persatuan Mahasiswa Ulum Islamiah (PMUI) yang ada di Mesir ini. program kemudiannya disusuli dengan majlis perasmian penutup pada jam 2 petang dan dimulakan dengan ucapan pendahuluan daripada Ustaz Ahmad Lutfi bin Subahan selaku Pengarah SOFWAH '18. Beliau telah menerangkan serba sedikit perjalanan program yang telah dirancang dan dilaksanakan lebih kurang seminggu ini dan objektif yang ingin dicapai dalam program ini. Seterusnya, majlis penutup SOFWAH '18 ini telah disempurnakan oleh Yang di-Pertua Keluarga Pelajar-Pelajar Islam Perak Mesir Ustaz Mohamad Bukhari Ridha bin Mohd Bakri yang juga merupakan taakhi Zon C.


Kehadiran tetamu dianggarkan seramai 500 orang dan berjaya mengumpulkan seluruh anak Johor yang berada di Mesir ini yang terdiri daripada pelbagai bidang pengajian. Ikatan ukhuwah ini diharapakan dapat berkekalan sehingga bila-bila. Tetamu juga tidak melepaskan peluang untuk menikmati juadah istimewa Nasi Biryani dan unta sweet sour sebagai santapan rumah terbuka.



No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...