Wednesday, September 5, 2018

PENGALAMAN ISTIMEWA BERSAMA BKPJM



DISEDIAKAN OLEH : GHAZALI BIN AB KADIR
SETIAUSAHA SACRIFICE OF AIDILADHA (SOFWAH '18)

KAHERAH, 23 & 24 Ogos 2018 - Majlis sembelihan dan melapah haiwan korban anjuran Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor di Mesir sempena Sacrifice of Aidiladha dapat dilaksanakan dengan jayanya. Majlis yang telah berlangsung selama dua hari bertempat di Asrama Pelajar Johor Thamin dengan kehadiran kira-kira 80 orang anak-anak Johor daripada sekitar Kaherah.


Sebanyak 41 ekor kambing dan biri-biri serta seekor unta telah selamat dikorbankan hasil kerjasama semua anak-anak Johor sepanjang dua hari program berlangsung. Sebahagian haiwan-haiwan korban ini disumbangkan oleh rakyat Malaysia dan juga mahasiswa Johor yang berada di Mesir. Proses melapah daging telah dibuat di syaqah-syaqah dan sutuh Asrama Pelajar Johor Thamin. Pada sebelah petang pengagihan daging korban kepada rumah-rumah sewa anak Johor telah dapat diagihkan dengan baik. Selepas proses pengagihan daging korban selesai, pada sebelah malamnya pula anak-anak Johor dijamu dengan sup tulang istimewa. "Terima kasih kepada BKPJM kerana telah memberi pengalaman sebesar ini kepada kami mahasiswa Johor di Mesir."



No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...