Monday, January 23, 2017

PERMOHONAN BANTUAN DERMASISWA/PINJAMAN PELAJARAN MAJLIS AGAMA ISLAM NEGERI JOHOR SESI 2017

Sukacita dimaklumkan bahawa pihak MAIJ telah membuka permohonan bantuan dermasiswa(zakat) kepada mahasiswa pengajian Islam dan bantuan Qard Al-Hasan kepada mahasiswa Sains Kesihatan di Mesir.Berikut merupakan cara-cara untuk membuat permohonan:

CARA-CARA PERMOHONAN

1. Permohonan hendaklah di buat menggunakan Borang Bantuan Pelajaran yang boleh di dapati melalui laman www.maij.gov.my atau di alamat :



Majlis Agama Islam Negeri Johor
Tingkat 5,Blok B,Pusat Islam Iskandar,
Jalan Masjid Abu Bakar,
80000 Johor Bahru,Johor.

2. Bagi permohonan pelajar yang berada di luar negara seperti Mesir dan Jordan boleh dibuat melalui Atase Pendidikan Johor di Mesir dan Badan Kebajkan Johor Jordan.

3. Semua permohonan hendaklah disertakan dengan :
3.1. Sekeping gambar berukuran passport
3.2. Salinan kad pengenalan pelajar
3.3. Salinan kad pengenalan ibu bapa/ penjaga.
3.4. Salinan slip gaji atau pengesahan pendapatan ibu bapa/penjaga.
3.5. Surat tawaran pengajian universiti.
3.6. Salinan keputusan Sijil Tinggi Agama Malaysia(STAM).
3.7. Salinan keputusan Sijil Pelajaran Malaysia.
3.8. Sijil -sijil keputusan peperiksaan yang disahkan.
3.9. Pengesahan tahun pengajian oleh Atase Pendidikan Johor di Mesir atau Pejabat Education Malaysia Jordan.

4. Borang yang telah lengkap boleh dihantar ke :

4.1. Ibu Pejabat Majlis Agama Islam Negeri Johor atau daerah.
       Majlis Agama Islam Negeri Johor
       Tingkat 5,Blok B,Pusat Islam Iskandar,
       Jalan Masjid Abu Bakar,
       80000 Johor Bahru,Johor.

4.2. Pejabat Atase Pendidikan Johor di Mesir
       Johor Student's Hostel Raba'ah,
       No 53 Dr Mohamed Mandur Street,El Hayyu El Awwal,
       Madinat Nasr,Cairo,
       Arab Republic of Egypt.

4.3. Wakil Badan Kebajikan Pelajar Johor Jordan (BKPJJ).

5. Permohonan hendaklah dihantar ke Majlis Agama Islam Negeri Johor sebelum 31 Januari 2017.

6. Sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut boleh menghubungi Bahagian Agihan Zakat (Unit Dermasiswa dan Pinjaman Pelajaran Majlis Agama Islam Negeri Johor di talian 07-2282935 07-2282999 07-2282929 07-2282937.

Berikut turut disediakan link untuk bacaan lebih lanjut berkaitan cara permohonan :

Permohonan Bantuan



PROSEDUR PERMOHONAN DERMASISWA DI MESIR

1) Muat turun (download) borang pada link di bawah yang telah disediakan :
2) Cetak (print) dan lengkapkan borang permohonan.
3) Hantar kepada pegawai Majlis Agama Islam (MAIJ) di Mesir,Ust Adam Bin Ibrahim di Pejabat Atase Pendidikan Negeri Johor,Asrama Pelajar Johor Rabaah.

Tarikh Tutup Permohonan : 15 Februari 2017

Sebarang pertanyaan boleh merujuk terus ke Pejabat Atase Pendidikan Negeri Johor di Asrama Pelajar Johor Rabaah atau hubungi :
Ustaz Adam Bin Ibrahim
(+201158579933)

"Kebersamaan Mengukuh Kesatuan"

"Membentuk Generasi Mithali "

5 comments:

Unknown said...

Halo,
Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa Nyonya Rose Badmus, pemberi pinjaman swasta telah membuka kesempatan finansial bagi siapa pun yang membutuhkan bantuan finansial. Kami memberikan pinjaman kepada perorangan, perusahaan dan perusahaan dengan syarat dan ketentuan yang jelas dan dapat dimengerti hanya dengan suku bunga 2%. hubungi kami hari ini melalui e-mail agar kami bisa memberikan syarat dan ketentuan pinjaman kami di: (roseofsharonfinance@gmail.com)

Isabella Charlotte said...

Akhirnya saya mendapat hutang saya dan saya mempunyai wang yang cukup untuk membeli-belah Krismas saya. Semuanya berlaku kerana saya tersandung ke alamat e-mel ini blankatm002@gmail.com pada mulanya saya sedang mencari untuk mendapatkan pekerjaan tambahan untuk meningkatkan gaji saya dan saya dapati bagaimana kad atm kosong dari syarikat ini memberikan anda lebih dari $ 20,000 semua dalam 1 bulan. Pada mulanya saya walaupun ia adalah satu lagi skim internet sehingga saya melihat beberapa ulasan bagaimana kad kosong ini dari syarikat ini telah mengubah kehidupan ramai tanpa teragak-agak saya memerintahkan untuk kad dan dalam masa kurang dari 7 hari ia telah disampaikan kepada saya dan ejen itu menunjukkan saya bagaimana ia berfungsi dan ia telah diuji hanya 3 minggu dan segala-galanya seolah-olah kurang tertekan syarikat ini telah benar-benar mengubah hidup saya dan taraf hidup. Saya akan mengasihi anda di laman web ini untuk melawat blankatm002@gmail.com dan dapatkan kad hari ini untuk mengurangkan stres dan mendapatkan wang yang baik dengan cepat.

Queen Lisa Efendi said...

saudara-saudara
Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya

 .(`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLION RISING FUND¨`»(onebillionrisingfund@gmail.com)  
..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..BBM: D8E814FC

Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
Gmail saya adalah

Ratu Efendi Lisa
efendiqueenlisa@gmail.com   
Hubungi Says::+62 857 1997 9422
Whatsapp::+62 857 1997 9422

worldw MOHAMED said...

Hello semua,
Nama saya Mr, Rugare Sim. Saya tinggal di Belanda dan saya seorang yang bahagia hari ini? dan saya memberitahu diri saya bahawa mana-mana pemberi pinjaman yang menyelamatkan saya dan keluarga saya dari keadaan buruk kita, saya akan merujuk kepada mana-mana orang yang mencari pinjaman kepadanya, dia memberikan kebahagiaan kepada saya dan keluarga saya, saya memerlukan pinjaman sebanyak € 300,000.00 untuk memulakan hidup saya secara keseluruhan kerana saya seorang Bapa tunggal dengan 2 anak saya bertemu dengan pemberi pinjaman lelaki yang jujur ​​dan takut kepada Allah yang menolong saya dengan pinjaman € 300,000.00, dia adalah orang yang takut kepada Allah, jika anda memerlukan pinjaman dan anda akan membayar balik pinjaman sila hubungi dia memberitahunya bahawa (Mr, Rugare Sim) merujuk anda kepadanya. Hubungi Encik, Mohamed Careen melalui e-mel: (arabloanfirmserves@gmail.com)


BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
Nama pertama......
Nama tengah.....
2) Jantina: ………
3) Jumlah Pinjaman Yang Diperlukan: ………
4) Tempoh Pinjaman: ………
5) Negara: ………
6) Alamat Rumah: ………
7) Nombor Mudah Alih: ………
8) Alamat e-mel ..........
9) Pendapatan Bulanan: ………………….
10) Pekerjaan: ………………………
11) Laman web manakah anda di sini mengenai ………………….
Terima kasih dan salam mesra.
E-mel arabloanfirmserves@gmail.com

"ISKANDAR LENDERS" said...

Kami disini memberikan pinjaman mulai dari minimal $10,000.00 hingga maksimal $100,000,000.00, itu jika Anda ingin mengajukan dalam dolar. Kalaupun dari Indonesia bisa ajukan pinjaman minimal Rp 100. Maksimal Rp 25 Miliar, jadi kalaupun dari Malaysia bisa ajukan pinjaman minimal Rm 30k dan maksimal Rm 850k. Anda juga dapat mengajukan permohonan dalam mata uang lain yang tidak disebutkan di atas, kami selalu di sini untuk memberikan pinjaman yang Anda perlukan untuk menutupi semua pengeluaran keuangan Anda dengan tingkat bunga yang sangat rendah, karena kami telah melakukan ini selama bertahun-tahun dan telah berhasil serta bermanfaat bagi keduanya. pemberi pinjaman dan peminjam, jadi kami punya testimoni dimana-mana<<<<>> >> Testimoni terakhir adalah Farouk dari Malaysia dengan jumlah RM 2,3 juta dan juga Indra dari Indonesia dengan jumlah Rp 570 juta, jadi mohon jangan' Jangan mengesampingkan transaksi yang sangat bersahabat dengan pelanggan ini<<<<<>>> >>>>

Detail Kontak Ada Di Bawah

Nama Perusahaan : PERUSAHAAN PINJAMAN ISKANDAR LESTARI
e_mail::>[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp::[+6282274045059]

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...