Wednesday, September 26, 2018

SPR BKPJM 2018 : KENYATAAN RASMI SPR BKPJM 2018



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

الحمدللّه ربّ العالمين والصّلاة والسّلام على أشرف الأنبياء والمرسلين و على أله وصحبه أجمعين.

أما بعد.

Firman Allah S.W.T:

(وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ أُولَٰئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ)
[Surat At-Tawbah 71]

Dan orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan, setengahnya menjadi penolong bagi setengahnya yang lain; mereka menyuruh berbuat kebaikan, dan melarang daripada berbuat kejahatan; dan mereka mendirikan sembahyang dan memberi zakat, serta taat kepada Allah dan RasulNya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

Saya Muhammad Nur Asyraf bin Mohd Jamal selaku individu yang telah diamanahkan sebagai Pengarah Suruhanjaya Pilihanraya Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor di Mesir 2018 (SPR BKPJM) bagi menguruskan proses pemilihan kepimpinan BKPJM bagi sesi 2018/2019 bersama pegawai-pegawai SPR BKPJM yang dilantik.

Untuk makluman semua, pihak SPR BKPJM akan membuka bilik gerakan SPR BKPJM yang bertempat di dewan Asrama Pelajar Johor Rabaah (APJ 4) untuk pencalonan Yang di-Pertua (YDP) & Ahli Jawatankuasa Tadbir (AJKT) serta pencalonan Ketua Hal Ehwal Wanita Islam (HEWI) & AJK HEWI bagi kepimpinan BKPJM sesi 2018/ 2019. Sesi pencalonan akan dibuka bermula pada 1-3 Oktober 2018, manakala sesi bantahan calon pula akan dibuka pada 6 Oktober 2018.

Pencalonan dibuka bagi memilih :

SEORANG Yang di-Pertua (Borang A),
8 ORANG AJKT (Borang B),
SEORANG Ketua HEWI (Borang C) dan
7 ORANG AJK HEWI (Borang D).

Sekiranya pencalonan melebihi kuota yang ditetapkan, maka pilihan raya akan dijalankan.

Sebarang maklumat lanjut akan diumumkan dari semasa ke semasa.

Sekian sahaja daripada saya. Terima kasih, Siiru a'la barakatillah.

"BERSIH, TELUS, AMANAH"


Yang Menjalankan Amanah,

Muhammad Nur Asyraf bin Mohd Jamal,
Pengarah SPR BKPJM 2018.

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...