Thursday, November 23, 2017

HIMPUNAN AKTIVIS DAN SAMBUTAN ULANGTAHUN BKPJM KE-47


OLEH : SHYAHRULNIZAM BIN MOHD DAUD

SETIAUSAHA HIMPUNAN AKTIVIS BKPJM 2017/2018

HAYYU ASYIR, 14 NOVEMBER 2017 : Badan Kebajikan Pelajar- pelajar Johor di Mesir (BKPJM) telah menganjurkan satu program bagi meraikan aktivis-aktivis BKPJM di samping  menyambut ulang tahun BKPJM yang ke – 47 pada 12 November 2017 dan bertempat di Dewan Keluarga Pagubayan Masyarakat Jawa Barat (KPMJB) di Bawabat 3, Hayyu Asyir. Kehadiran aktivis–aktivis BKPJM dengan anggaran melebihi 100 orang turut memeriahkan lagi suasana program.

Himpunan tersebut dimulakan dengan perasmian yang dirasmikan oleh pengarah program merangkap Timbalan Yang di-Pertua (TYDP) BKPJM, Ustaz Fathurrahman bin Mohd Saleh. Seterusnya program diteruskan lagi dengan pengisian yang pertama berkaitan “Peranan Unit dan AJK” yang telah disampaikan oleh ustazah Hanisah binti Abd Rani. Antara input penting yang diperoleh daripada pengisian tersebut adalah berkaitan peranan dan tugas ajk-ajk kecil di dalam setiap unit mengikut bidang tugas masing-masing.


Program diteruskan lagi dengan beberapa slot yang kemudiannya disampaikan oleh Ustaz Ayub bin Azizol iaitu “Diskusi Kitab (SYURA)”, manakala “Slot Protokol dan Etiket Sosial” disampaikan oleh Ustaz Ahmad Helmi bin Subahan.



Program ini diakhiri dengan ucapan oleh YDP Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor di Mesir 2017/2018, ustaz Norhalim bin Lokman sekaligus melancarkan gimik sambutan ulang tahun BKPJM ke-47. Pihak BKPJM mengharapkan agar aktivis – aktivis sentiasa komited dalam melaksanakan tanggungjawab serta amanah yang diberi dengan penuh keikhlasan dan kesungguhan.

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...