Sunday, July 2, 2017

GEMA TAKBIR DAN PERUTUSAN HARI RAYA AIDILFITRI MEMECAH KEHENINGAN MALAM



RABAAH, 24 Jun - Malam 1 Syawal 1438H diceriakan dengan gema laungan takbir membesarkan Allah S.W.T. Majlis takbir tersebut bermula sejurus selesai menunaikan solat Isyak berjemaah seteleh mendapatkan pengesahan hari raya Aidilfitri daripada Darul Ifta' (Majlis Fatwa Mesir). Majlis takbir tersebut diketuai sendiri oleh YDP BKPJM, Ustaz Muhammad Arif Bin Hamzah.

Pada malam yang sama, BKPJM juga telah mengadakan majlis perutusan hari raya Aidilfitri yang telah dihadiri oleh anak-anak Johor khususnya yang berada di sekitar kaherah. Dalam perutusan tersebut YDP BKPJM banyak mengingatkan ahli supaya bersyukur akan segala nikmat yang dikurniakan oleh Allah S.W.T. YDP BKPJM juga menegaskan kepada seluruh anak-anak Johor di untuk k terus melestarikan kesatuan di bawah wadah BKPJM dan tidak mementingkan diri sendiri serta bersikap "ananiyah".

Majlis ini telah diakhiri dengan ahli-ahli saling beramah mesra di malam raya, tayangan video promo hari raya khusus buat anak-anak johor yang berada di mesir dan sedikit jamuan ringan. - Wartawan BKPJM.

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...