Sunday, July 2, 2017

14 NEGERI TEMA DI AIDILFITRI



RABAAH, 27 Jun - Tema beraya di 14 negeri merupakan tema yang telah dipilih bagi meraikan hari raya aidilfitri pada tahun ini. Tema ini dipilih bertujuan mengingatkan bahawa Hari Raya Aidilfitri bukan sahaja disambut oleh anak-anak Johor tetapi kemeriahannya juga disambut di seluruh negeri di Malaysia.

Dewan Rabaah Asrama Pelajar Johor telah dihias dengan Pelayaran 14 negeri di Aidilfitri di bahagian ikhwah serta rumah kampung berkonsepkan minangkabau di bahagian akhawat. Tema ini menjadi lambang hari raya Aidilfitri telah disambut oleh seluruh umat Islam setelah sebulan berpuasa. Suasana raya dimeriahkan lagi dengan kehadiran wakil-wakil daripada BKAN taakhi BKPJM iaitu KPIPM (Perak) dan KPP (Perlis).

Program Senandung Kasih di Aidilfitri kali ini dimeriahkan oleh 2 hos yang begitu mencuit hati iaitu Ustaz Muhammad Ayub Bin Azizol dan Ustaz Muhammad Zahid Bin Mohamad Nor. Pelbagai pengisian menarik ditonjolkan di sepanjang program ini berlangsung. Antaranya tayangan video telemovie raya, sketsa Aidilfitri dan persembahan khas AJKT BKPJM. - Wartawan BKPJM.

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...