Tuesday, February 28, 2017

[ KENYATAAN YDP BKAN : PROGRAM HARI THAQAFAH MAHASISWA (HAMASAH) MEGA BAKAL DILAKSANAKAN ]



Isnin, 27 Feb 2017 - Badan Kebajikan Anak Negeri (BKAN) merupakan wadah kesatuan anak Malaysia di Mesir yang sentiasa menjaga kebajikan ahlinya dalam pelbagai aspek. Antaranya melalui mekanisme akademik, thaqafah, tarbiah , kemasyarakatan dan lain-lain.
Bertarikh 27 Februari 2017, satu perjumpaan bersama telah diadakan oleh Majlis Yang Dipertua Badan Kebajikan Anak Negeri (BKAN) bertempat Dewan Tuanku Syed Faizuddin Putra, Asrama Rumah Negeri Perlis. Antara perbincangan yang diutarakan adalah berkaitan inisiatif peningkatan thaqafah mahasiswa dan mahasiswi di Mesir.
Dalam perbincangan tersebut, seluruh YDP bersetuju untuk menubuhkan satu jawatankuasa khas secara berpusat dalam menggerakkan program HAMASAH MEGA dengan lebih tersusun.
Antara objektif program ini adalah melahirkan mahasiswa/wi beramal yang memahami dengan jelas 4 perkara iaitu :
1. Penyusunan Aulawiyat dalam kehidupan seharian.
2. Pemilihan dan mengikut kumpulan yang sebenarnya.
3. Prinsip kesatuan di kalangan mahasiswa Islam
4. Ukhuwwah Islamiah
Sebelum berakhirnya pertemuan tersebut, Majlis YDP bersetuju melantik Ustaz Amirul Azamuddin bin Zaharuddin sebagai Pengarah HAMASAH Mega manakala Ustazah Ku Fathin Athifah binti Roseli sebagai Timbalan Pengarah. Sebarang pemakluman berkaitan program ini akan dimaklumkan dari masa ke semasa.
Para YDP juga turut menyuarakan cadangan dan pandangan bagi memastikan program yang direncana ini dapat dilaksanakan dengan baik dan berkesan.
Semoga dengan usaha yang dilaksanakan ini dapat meningkatkan lagi thaqafah di peringkat mahasiswa dan mahasiswi Malaysia di Mesir dalam mendalami khazanah ilmu Islam dengan sebaiknya.
" Muafakat Asas Kejayaan "

.:: Memurnikan Pemikiran Melestarikan Kesatuan ::.
.:: Kebersamaan Mengukuh Kesatuan ::.
.:: Membentuk Generasi Mithali ::.
.:: Kebajikan Dan Perpaduan ::.

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...