Monday, February 1, 2016

MAKLUMAN | Pemindahan Semula Barang Badan Kebajikan Pelajar - Pelajar Johor di Mesir



[Kenyataan Rasmi YDP]
MAKLUMAN PEMINDAHAN SEMULA BARANG BADAN KEBAJIKAN PELAJAR-PELAJAR JOHOR DI MESIR (BKPJM)

Assalamualaikum wbt.

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين وعلى آله وصحبه أجمعين.

Berikutan peristiwa yang berlaku selepas perpindahan barang dan aset BKPJM ke Pejabat Rasmi BKPJM di Asrama Pelajar Johor Hayyu Thamin (APJ8) bagi mengembalikan semula hak BKPJM di APJ8, telah terdapat campur tangan pihak ketiga iaitu pihak keselamatan Mesir. Maka setelah bermesyuarat bersama AJKT BKPJM, saya selaku Yang DiPertua BKPJM sesi 2015/2016 bersetuju untuk akur sementara waktu dengan tindakan terus beroperasi di pejabat tersebut setelah mendapat ancaman keselamatan daripada pihak yang tidak bertanggungjawab terbabit. Oleh itu, BKPJM memaklumkan kepada semua ahli bahawa BKPJM akan kembalikan semula barang dan aset BKPJM ke Asrama Pelajar Johor Rabaah butiran seperti berikut :

Tarikh : 1 Februari 2016
Hari : Isnin
Waktu : 9.00 pagi

Namun suka untuk ditegaskan bahawa, BKPJM akan sentiasa berusaha bagi mendapatkan kembali hak dan terus mempertahankan hak Pejabat Rasmi BKPJM di Asrama Pelajar Johor Hayyu Thamin.

Pegawai Majlis Agama Islam Johor (MAIJ) juga menasihatkan agar akur dengan beberapa tindakan berkenaan isu pejabat BKPJM ini bagi mengelakkan mudarat yang lebih besar. BKPJM sentiasa komited untuk terus bekerjasama dan sentiasa menyalurkan maklumat kepada pegawai MAIJ. BKPJM juga mengambil pandangan ini sebagai satu langkah dalam mendapatkan semula hak pejabat BKPJM. Tuntasnya, BKPJM akan terus dan sentiasa optimis dalam mempertahankan hak Pejabat Rasmi BKPJM di Asrama Pelajar Johor Hayyu Thamin.

Terima kasih kepada semua penyokong dan pendokong yang sentiasa menjadi tulang belakang dalam mempertahankan wadah anak Johor ini walau di dalam pelbagai ancaman. 

Diharapkan agar semua dapat terus bermunajat dan berdoa agar ALLAH s.w.t. memudahkan segala pengurusan serta meneruskan wasilah perjuangan ini.

Semoga ALLAH SWT terus memelihara kesatuan BKPJM ini sebagai badan yang berkebajikan dan menjaga perpaduan serta mengharapkan segala sokongan dan dokongan daripada semua. Sekian, terima kasih.

Muhammad Ariff Bin Haron
Yang DiPertua,
Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor di Mesir sesi 2015/2016
Memurnikan Pemikiran Melestarikan Kesatuan
Keilmuan Memangkin Kesatuan Islam
Kebajikan dan Perpaduan

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...