Friday, January 29, 2016

PENGISYTIHARAN | BKPJM Mengembalikan Semula Hak Pejabat Rasmi BKPJM



[ Kenyataan Rasmi YDP BKPJM]
PENGISYTIHARAN : BKPJM MENGEMBALIKAN SEMULA HAK PEJABAT RASMI BKPJM KE ASRAMA PELAJAR JOHOR HAYYU THAMIN.

الحمد لله رب العالمين الصلاة والسلام على أشرف الانبيأ والمرسلين وعلى اله وصحبه اجمعين.

Saya Muhammad Ariff Bin Haron, YDP BKPJM 2015/2016 dengan ini mengisytiharkan BKPJM akan mengembalikan hak Pejabat Rasmi BKPJM ke Asrama Pelajar Johor Hayyu Thamin (APJ8) sebagaimana berikut :

Tarikh : 29 Januari 2016
Hari : Jumaat
Masa : 3 Petang

Keputusan ini diputuskan sebulat suara oleh Ahli Jawatankuasa Tadbir (AJKT) BKPJM setelah beberapa sesi perbincangan dan juga berdasarkan kepada perbincangan rundingan bersama TYT Duta Besar Malaysia ke Republik Arab Mesir yang diadakan pada hari semalam 28 Januari 2016.

Hasil perbincangan rundingan tersebut adalah seperti berikut :
  1. Pihak kedutaan mengambil sikap berkecuali dan menyerahkan kepada pihak BKPJM dan Pegawai Atase Pendidikan Negeri Johor untuk berbincang terus dengan pihak kerajaan negeri. Pihak kedutaan sedia untuk mengadakan pertemuan rundingan atas dasar BKPJM sebagai sebuah persatuan yang bernaung dengan pihak kedutaan. Oleh itu, penghargaan dan terima kasih saya ucapkan terutama kepada TYT Dato' Ku Jaafar Bin Ku Shaari, Duta Besar Malaysia ke Republik Arab Mesir.
  2. Kebanyakan pegawai bersetuju agar En. Khairi Bin Jalalluddin selaku Pegawai Atase Pendidikan Negeri Johor membayar semula ganti rugi kepada BKPJM terhadap tindakan yang telah dibuat.
  3. Kaunselor keselamatan kedutaan, ACP Tuan Taufik menyatakan untuk tidak melibatkan pihak ketiga iaitu pihak keselamatan Mesir.
  4. Pihak BKPJM menyatakan pendirian yang BKPJM komited untuk mengembalikan hak Pejabat Rasmi BKPJM ke APJ8.
Oleh itu, pihak BKPJM telah bersepakat untuk mengambil tindakan sebagaimana berikut :
  1. Mengembalikan semula Pejabat Rasmi BKPJM ke APJ8 dan kembali beroperasi semula seperti sedia kala.
  2. Dalam masa yang sama, pihak BKPJM akan berunding terus dengan pihak Kerajaan Negeri Johor Darul Takzim bagi menyelesaikan kemelut isu yang berlaku.
Di sini suka untuk saya tegaskan bahawa BKPJM MEMPUNYAI HAK ke atas APJ8. Kita ada bukti terhadap kenyataan ini dan bersedia untuk dikemukakan kepada pihak kerajaan negeri dalam rundingan yang akan diadakan kelak. Maka setelah pelbagai pertimbangan dibuat, terhasilnya keputusan seperti yang dinyatakan di atas.

Dalam kesempatan ini saya menyeru kepada semua ahli BKPJM dan seluruh anak-anak Johor untuk bersama BKPJM dalam menjayakan keputusan di atas. Saya juga mengharapkan kepada semua untuk hadir ke Majlis Penerangan Isu BKPJM yang akan diadakan pada malam ini 29 Januari 2016 pada jam 6.30 malam bertempat di APJ8 selepas proses pemindahan selesai dijalankan.

Pihak BKPJM sentiasa komited dalam membina hubungan diplomasi dan hubungan baik di antara pihak berwajib seperti pihak pegawai dan kedutaan. BKPJM akan berusaha sedaya upaya dalam mempertahankan hak BKPJM demi kelangsungan persatuan yang kita cintai ini. Maka di sini saya menyeru sekali lagi kepada semua untuk bersama-sama dalam mempertahankan hak ini.
Besar harapan saya buat semua agar sentiasa memberikan sokongan, dorongan dan doa yang berterusan agar kelangsungan persatuan ini dapat diteruskan sehingga ke generasi seterusnya. Dinasihatkan juga kepada semua untuk menunjukkan akhlak yang mulia, beradab terhadap semua pihak dan sentiasa memberi kepercayaan penuh kepada keputusan pimpinan.
Semoga keputusan ini dipandu oleh ALLAH SWT dan didoakan semoga ALLAH SWT sentiasa memelihara dan merahmati BKPJM dalam meneruskan kebajikan dan perpaduan serta mengharap sokongan terus dari semua pihak.

Sekian, terima kasih.

Muhammad Ariff bin Haron
Yang DiPertua,
Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor di Mesir 2015/2016

Memurnikan Pemikiran Melestarikan Kesatuan
Keilmuwan Memangkin Kesatuan Islam
Kebajikan dan Perpaduan

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...