Saturday, February 27, 2016

J-GEGAR 16 merapatkan kesatuan anak-anak Johor dibawah wadah BKPJM




KAHERAH, 15 Februari 2016 -  Saban tahun Badan Kebajikan Pelajar-Pelajar Johor Di Mesir (BKPJM) menganjurkan program mega iaitu hari keluarga dan pada tahun ini dinamakan sebagai "Johorean Grand Gathering 2016" (J-GEGAR'16) program ini  telah berlangsung selama enam hari.

       Objektif program ini dibuat bertujuan untuk  mamperkasakan tautan ukhuwah islamiah di kalangan anak-anak Johor di samping menyemarakkan slogan “SETIA BERSAMAMU BKPJM” dan melahirkan anak-anak Johor yang seimbang daripada segi jasmani,rohani,dan intelektual. Program yang berlangsung selama enam hari ini disajikan dengan pelbagai aktiviti menarik antaranya jaulah tiga hari ke Sinai untuk mahasiswa dan jaulah sehari ke Dumyat untuk mahasiswi serta acara  Sportdays.

       Acara yang dipertandingkan sepanjang program J-GEGAR Sportdays ialah futsal (Piala JDT), ping-pong dan PES ’16 bagi ikhwah, manakala bola jaring,explorace dan sukaneka bagi akhawat pada 20 dan 22 februari 2016.Penyertaan bagi acara futsal ialah 12 kumpulan dan bagi acara bola jaring pula ialah 4 kumpulan. Program ini telah memberikan impak yang positif daripada semua anak-anak Johor di perlembahan Nil dengan menyertai kesemua acara tersebut.

       Program J-GEGAR '16 diakhiri dengan majlis malam penutup yang telah diadakan di Dewan Asrama Pelajar Johor Rabaah pada 22 Februari 2016. Penolong  Pegawai Atase Pendidikan Negeri Johor di Mesir,Ustaz Adam bin Ibrahim telah merasmikan majlis penutup program. Seterusnya majlis ini dimeriahkan lagi dengan cabutan bertuah dan penyampaian hadiah untuk para pemenang serta sedikit persembahan khas  nasyid dan sajak daripada wakil anak Johor sendiri. Juadah istimewa juga disediakan pada akhir majlis.
.
      Akhirnya, besarlah harapan BKPJM dan seluruh eksekutif pelaksana agar program  hari keluarga pada tahun ini lebih bermakna dan sekaligus dapat mengeratkan kembali tautan ukhuwah antara anak-anak Johor di bawah wadah kesatuan BKPJM dan harapan daripada Pengarah J-GEGAR ’16 ustaz Fathurrahman bin Mohd Saleh supaya teruslah menyokong dan mendokong  Badan Kebajikan Pelajar Johor Di Mesir kerana BKPJM adalah wadah kesatuan anak Johor di Mesir ini.

''Together We Are An Ocean"

::Memurnikan Pemikiran Melestarikan Kesatuan::
:: Keilmuan Memangkin Kesatuan Islam ::
::Kebajikan dan Kesatuan::




No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...