Wednesday, March 21, 2018

BENGKEL ADOBE PHOTOSHOP (CREATIVE' 18) MENDAPAT SAMBUTAN MEMBERANGSANGKAN


 DISEDIAKAN OLEH : MUHAMMAD SYAZMI BIN KAMARI
SETIAUSAHA CREATE OUR TALENT (CREATIVE ‘18)

RABAAH, 10 MAC 2018 –  Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor di Mesir (BKPJM) telah berjaya menganjurkan sebuah program yang diberi nama Create Our Talent (CREATIVE ‘18). Program yang julung-julung kalinya diadakan ini dibuat khusus untuk mahasiswa-mahasiwa Johor yang berada di Mesir. Program ini berlangsung selama 3 hari di Dewan Kutub Sittah, Asrama Pelajar Johor Rabaah.

Objektif program ini adalah untuk membantu mahasiswa Johor meningkatkan asas-asas kemahiran dalam diri. “Kemahiran Dilatih Bakat Terserlah” merupakan tema program ini.

Hari pertama menyaksikan 3 buah bengkel menarik telah dianjurkan. Bengkel-bengkel tersebut ialah bengkel Vokasional, bengkel Penulisan dan Kesusasteraan serta bengkel Adobe Photoshop.

Semua bengkel diajar oleh pengisi yang mahir dan mampu memberikan kefahaman yang baik kepada para peserta. Kesemua bengkel diterangkan secara umum bagi memberi ‘kunci’ kepada para peserta untuk mula meneroka sendiri sesebuah bidang yang diminati oleh mereka.

Antara bengkel yang mendapat sambutan ialah bengkel Adobe Photoshop. Menurut pengisi, ustaz Muhammad Hasnul Hakimi bin Hussien, bengkel Adobe Photoshop merupakan sebuah perisian asas kepada jurugambar, pereka grafik dan sesiapa sahaja yang berminat untuk mendalami seni reka bentuk grafik dan manipulasi imej. 

Para peserta sedang fokus menyiapkan tugasan yang diberi.

          Bengkel ini mendedahkan penggunaan perisian tersebut secara teori dan praktikal. Bengkel ini mencatatkan kehadiran peserta yang sangat ramai.

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...