Monday, October 2, 2017

NORHALIM : “KITA PENYAMBUNG RANTAI-RANTAI PERJUANGAN !!!”


OLEH : SYAHIDAH BT ABDUL HADI
TIMBALAN SETIAUSAHA MESYUARAT AGUNG TAHUNAN KALI KE-35 BKPJM 2016/2017

KAHERAH, 21 SEPTEMBER 2017 – Raut wajah yang tenang, tutur kata yang lembut dan kebolehan untuk mempelajari sesuatu dengan pantas. Itulah antara traits yang dimiliki oleh Ustaz Norhalim bin Lokman yang kini merupakan Yang di-Pertua Badan Kebajikan Pelajar-Pelajar Johor di Mesir. Beliau dicadangkan untuk bertanding di kerusi tersebut dan mendapat sokongan yang jitu daripada ahli-ahli BKPJM seterusnya membolehkan beliau untuk memenangi kerusi tersebut tanpa bertanding dan menjadi YDP BKPJM bagi sesi 2017/2018.

                Berasal daripada Benut, Pontian, ustaz muda yang sedang mununtut di tahun tiga Kuliah Usuluddin, Universiti Al-Azhar  ini menuturkan kalam-kalam semangat sewaktu sesi taaruf pimpinan pada akhir program Mesyuarat Agung Tahunan Kali ke-35 atau nama pendeknya MAT 35.

                Antara ucapan beliau ialah galakan kepada seluruh mahasiswa dan mahasiswi Johor untuk  mengekalkan kesatuan anak-anak Johor dengan berwasilahkan medan BKPJM. Antara lain ialah beliau meminta kepada semua ahli BKPJM untuk sentiasa mengingati dan mengenang perjuangan Rasulullah S.A.W. serta para Sahabat dalam menegakkan Islam. Kata beliau : “Kita penyambung rantai-rantai perjuangan mereka !!!”.

                Ustaz Halim mengakhiri ucapan dengan meninggalkan sebuah harapan kepada seluruh ahli BKPJM agar dapat membantu, menyokong dan mendokong beliau, AJKT HEWI dan BKPJM sendiri bagi memastikan kebajikan anak-anak Johor terjaga. Ucapan beliau disambut dengan baik oleh sidang dewan sekalian. 

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...