Tuesday, April 18, 2017

SISWI GATHERING 2.0 : MERIBAT UKHUWAH KEKELUARGAAN



OLEH : NORDIYANA BINTI MOHD AKHIR
SETIAUSAHA JABATAN FASILITATOR,UNIT DAKWAH DAN TARBIAH BKPJM 16/17

KAHERAH, 9 April 2017 - Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor di Mesir di bawah Jabatan Fasilitator, Unit Dakwah dan Tarbiah HEWI BKPJM dengan kerjasama Lajnah Kebudayaan, Keseniaan dan Sukan HEWI BKPJM 2016/2017 telah mengadakan program usrah gabungan bagi semua peringkat mahasiswi Johor di bumi Mesir yang bertempat di Asrama Pelajar Johor Rabaah (APJ4).

Antara aktiviti menarik yang telah diadakan ialah : J-Robik, Siapa Dia, Bowling Air, Grow Your Mind dan tazkirah maghrib bertajuk 'Pemuda Ashabul Kahfi' yang telah disampaikan oleh wakil naqibat iaitu Ustazah Siti Fatimah Binti Saidan serta persembahan nasyid oleh Soutul Jauharah.

Objektif program ini diadakan adalah untuk menjayakan usrah gabungan setiap peringkat dan membina tautan ukhwah sesama anak Johor serta menambahkan thaqafah sesama ahli. Semoga program ini dapat memberikan kefahaman Islamiah sekaligus mengukuhkan ikatan ukhuwah Islamiah dalam kalangan mahasiswi Johor.

“ KEBERSAMAAN MENGUKUH KESATUAN “

“ MEMBENTUK GENERASI MITHALI “

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...