Monday, June 29, 2015

IHTIRAM : Tarbiah Ramadhan Memangkin Generasi Rabbani


KAHERAH, 22 Jun 2015 – Badan Kebajikan Pelajar- Pelajar Johor di Mesir (BKPJM) di bawah Unit Dakwah & Tarbiah telah menganjurkan sebuah program Ihya’ Tarbawi Ramadhan (IHTIRAM) yang akan berlansung sepanjang bulan Ramadhan. Perasmian program ini  bertempat di Dewan  Kutub Sittah, Asrama Pelajar Johor Rabaah. Objektif yang ingin dicapai daripada program ini ialah menyemai semangat berlumba-lumba membuat amalan kebaikan dalam bulan Ramadhan disamping mengeratkan hubungan tali persaudaraan antara mahasiswa.

            Program ini dimulakan dengan pembacaan kitab Maqasid Siyam yang disampaikan oleh Ustaz Muhammad Syaffarin bin Zainal, Setiausaha Agung Badan Kebajikan Pelajar-Pelajar Johor di Mesir  (BKPJM) pada jam 4 petang . Seterusnya perasmian IHTIRAM dibuka dengan bacaan ayat suci Al Quran, dan dimulakan dengan ucapan pengarah IHTIRAM, Yang di-Pertua BKPJM, dan ucapan Pegawai Atase Pendidikan Johor di Mesir, Ustaz Khairi bin Jalaluddin sekaligus merasmikan program Ihya’ Tarbawi Ramadhan kali ini.



            Agenda majlis diteruskan dengan penyampaian cenderahati kepada perasmi program . Hadirin berbuka puasa secara berjemaah  dengan juadah  yang disediakan  setelah solat maghrib.


            Akhir sekali, harapan seluruh badan pelaksana program IHTIRAM agar Ramadhan pada kali ini lebih bermakna di sisi Allah di samping menambah amalan-amalan sunat demi meraih keberkatan serta keredhaan Allah SWT seterusnya melahirkan generasi bertaqwa.

No comments:

Post Terbaru

Asrama Pelajar Johor : Hak Kita, Jasa Mereka

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Firman Allah S.W.T : إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْ...